måndag, januari 22, 2018

Ny vecka, nya äventyr

Så var det då måndag igen... Helgen var rolig, Matthias föräldrar var inbjudna på middag och jag provade att laga lite nytt.
Det blev en spännande "vårsoppa" med gröna ärtor och isbergssallad, en vegetarisk lasagne (som vi redan hade smakat på) och för första gången i mitt liv en (trumvirvel) cheesecake!

Innan den förbaskade cheesecaken kom ut ur ugnen och svalnade och sen in i kylen var jag allt lite orolig. Men den blev god också!

Vi hade en trevlig kväll, Matthias föräldrar är mycket lättsamma, trevliga och har alltid något spännande och roligt att berätta.

Söndagen spenderades lite på IKEA, jag behövde en glasflaska med patentkork och ljus och lite på Castorama där vi valde ut kakel och ett badkar.

När jag plockade till mig ljusen på IKEA utbrast Matthias plötsligt, "Vilken snygg ljusstake!"
Det var väl ungefär det sista jag förväntade mig att höra från honom, men ljusstaken är snygg och den passar jättebra hemma hos oss.

Sen åkte vi hem och myste i ösregnet!

Imorse när jag gick upp vräkte regnet ner! Jag höll på att gå ner i spagat flera gånger medan jag gick stigen till tåget och när jag väl kom fram till stationen visade det sig att mitt tåg var inställt. Det var bara att bita ihop och vänta i 20 minuter.

Dyngsur och sur... Till och med fötterna var blöta! Argh!
När jag kom till jobbet så blev det mycket bättre efter en kaffe med Jessica och William.

Under lunchen hade vi en "brainstorming" kring tre ämnen och en tjej som inte jag känner så bra var med. Fasiken vilka idéer! Hon och jag bollade tankar så de andra två fick knappt en syl i vädret! Mycket intressant och jag är glad att jag fick lära känna henne lite bättre.

Jag fick en hel del intressanta saker gjorda idag. Jag pratade bland annat med min chef. Jag har en hel del att göra men det är intressanta grejer!
Imorgon jobbar jag hemifrån! Hurra! Både Lenny och jag är glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar